Představte si, že je červenec, venku teplota vyšplhala na 29 stupňů Celsia a vy se chystáte někam k vodě. V takové chvíli vás ani nenapadne zajít do sklepa a uvést do činnosti plynový kotel, abyste se v obývacím pokoji trochu zahřáli. Uvítáte naopak ventilátor a chladnější sprchu.
Lidé v červenci málokdy myslí na to, že v zimě budou potřebovat funkční topnou soustavu a možná je ani nenapadne, že by mohla nastat situace, kdy kotel přestane topit, anebo z některého z radiátorů začne odtékat prasklinou voda. A právě červenec je vhodná doba k tomu, včas si vyhledat telefonický kontakt na instalatérskou firmu, která podobné situace řeší v rámci havarijního servisu. Instalatér v Praze 9 tehdy dorazí do hodiny a vy pak můžete být naprosto klidní i v třeskutých mrazech, kdy topení vypoví službu.
Závady na plynových kotlích a radiátorech ústředního topení, případně na podlahovém vytápění se mohou přihodit kdykoli a bez ohlášení a v té chvíli hledat na Internetu instalatéra je docela pozdě.
Úniky vody
Mezi havarijní situace v domácnostech se řadí i únik vody z vodovodního potrubí. Nebezpečné je to zejména v situaci, kdy voda uniká pod omítkou a zasahuje do oblasti, kudy prochází kabely elektrických rozvodů. Zároveň může únik vody ohrozit stavební konstrukci, resp. statiku objektu, může poškodit sádrokartonové příčky, cihlové zdivo s vápennou maltou i pórobetonové tvárnice.
Jakýkoli únik vody tohoto typu je důvodem k okamžitému zásahu instalatérských firem a neměli byste otálet s argumentem, že počkáte do běžné pracovní doby v pracovních dnech, jestliže se tato situace objeví např. v pátek večer, volejte instalatéry ihned a nečekejte do pondělí.
Instalatérský havarijní servis je nonstop služba dostupná 24 hodin denně, 365 dnů v roce, tedy i na Silvestra nebo na Štědrý den. Svátky a víkendy nejsou žádnou výjimkou.